söndag 13 juli 2008

Dörrskylt, shopping och lurad skärmaskin

Gjorde denna dörrskylten precis. Har länge tänkt på att ha en lite finare skylt på brevlådan utanför vår lägenhet, men det har inte blivit gjort förrän nu. Swirlen i mitten har jag gjort själv, för jag råkade kladda lite stämpelfärg mellan S och O och sånt stör mig så jag fick fixa till det. Blev riktigt nöjd med min doodling. Tyvärr syns inte bokstäverna lika tydligt med en massa svarta swirls men det blev fint ändå tycker jag. Måla lite grå Promarker som skugga på bokstäverna, då syns de lite mer.

Köpte som flera andra har gjort färgad kartong på Lidl. Det beiga i skylten är därifrån. Ibland gillar jag inte tat det är så mycket struktur på de flesta cardstocken jag har och annars har jag bara fotokartongblad som slät hård kartong, så detta blev perfekt.

Har tidigare skrivit om den fina skärmaskinen jag fyndade. Tyvärr så skär den papper som är max 22 cm, eller rättare sagt gjorde, jag kom på att plastskenan som man för in pappret under gick att lossa i nederkant, utan att den förstörs. Så nu kan jag dela alla storlekar på papper. Man får skära från två håll, så jag får väl mäta noga, men ändå. Kanoners!

4 kommentarer:

Jeanette sa...

Vilken jättefin dörrskylt!

Anonym sa...

Jätte fin ..:)

Sanna F sa...

Superfin

willow sa...

...den är ju läcker!!:-)