måndag 28 juli 2008

Kalenderomslag och RAK

I natt gjorde jag att nytt omslag till min kalender. Vill egentligen köpa ny kalender att scrappa men har inte hittat nån bra så får använda den gamla så länge. Först blev jag så arg på mig själv när jag var nästan klar att jag kladdade till ett av fotspårsstämpeltrycket så jag gjorde klart det till min kille istället. Men idag när jag börjat göra ett nytt kände jag ändå att det blev rätt fint ändå så jag behöll det. Min kille sa att det visste han att jag skulle tycka. Han känner mig för väl min älskling.
Så här blev det. Raden längst ner står det love flera gånger efter varandra (skulle ju ge det till killen, hehe).

När jag gick för att hämta posten i förmiddags, innan jag börjat pyssla på ett nytt omslag låg där ett bubbelplastkuvert med en fin adresslapp på och ett utstansat paket. Vände men där fanns ingen avsändare. I kuvertet låg en massa fint som ni ser på bilden. Men jag är sååå nyfiken på vem det är som har skickat det till mig. Det enda jag vet är att det är postat i Västerås.

Vem är du kära pysselvän? Tack så mycket vem du nu är.

Har lite galna saker för mig lite då och då. Just nu är det att jag försöker sammanställa alla scrapbutiker som finns i Sverige på en karta så man ser var alla ligger och lite information om dem. Det började med att jag tänkte göra en databas av informationen men så när jag såg hur lätt det var att märka ut platserna på Google Maps så räcker det med att ha allting där.
När den är klar kommer det upp en länk här på bloggen. Ska göra reklam för den på forumen också. På svenskscrapbooking finns en sida med en massa butiker och adressen till dem och klickar man på adressen får man upp en karta. Så min grej känns kanske lite onödig men alla är ju inte på det forumet och min idé är lite tvärtom, att man kollar på kartan vart man ska tex och så kan man se var alla butiker finns eftersom de är markerade.

2 kommentarer:

Petraso sa...

din fråga om snurr kortet:
biggan har gjort en artikel om hur man gör på stämpelgårdens blogg

tusen tack för kommentaren!

Mirameja sa...

Skitbra om du fixar alla s crap-affärer i Google Maps, jag skulle garanterat använda mig av en sådan grej!

Jessica