tisdag 8 juli 2008

Gnäll

Nu är jag kanske bara lite tjurig men jag kan tycka att det kan vara lite svårt att komma in i gemenskapen på en del pysselforum. Typ bara de som redan är etablerade får kommentarer i bloggar och på inlägg. När man har tävlingar och det ska röstas fram en vinnare är det ofta samma personer som vinner, ibland flera tävlingar. Inget ont mot dem, de är ju väldigt duktiga och gör fina saker men det känns ibland lite hopplöst att tävla, för man vet att man inte har en chans att vinna. Visserligen är det ju inte bara därför man tävlar men ändå. Jag gillar när man lottar fram vinnare också, då har alla lika stor chans.

Jag vill passa på att tacka de som stöttar och uppmuntrar mig i mitt pysslande och jag hoppas att jag inte uppfattas som nån som bara vill ha och inte ger. Jag skriver väl inte kommentarer på alla inlägg och i alla bloggar men skriver lite här och där i alla fall.

Ville bara få detta ur mig.

1 kommentar:

Unknown sa...

Åh... då får jag nog ta på mig skämsstruten och ställa mig i ett hörn. Jag är URDÅLIG på att lämna kommentarer! Särskilt i bloggar men även i "visningstrådar" på forumet. Delvis beror det på att jag håller koll på väldigt många bloggar och egentligen bara skummar igenom dem men sen är det väl bara lathet.

Vad gäller tävlingar så tycker jag också att utlottningar kan vara precis lika roliga! Anonym röstning (dvs att man inte vet vem som gjort vilket bidrag) funkar ju också, fast jag orkar sen aldrig ta reda på vem som faktiskt gjorde varje bidrag...

Kram Carolina
http://kortochkoncis.blogg.se